tisdag 14 september 2010

Nu har hösten gjort sig påmind regnet strilar ner på fönsterbläcket under tiden jag sitter här och plitar ner ett par rader. . . .

Hösten har verkligen gjort sig påmind om att det är dax för både höststormar och regnskurar.
Men in e mellan lurar den på oss lite sol,som verkligen värmer upp sinnet.

Nu är trädgården och stensättningen klar,verktygen är rengjorda,insmorda och upphängda på sin plats.
Vad skall man nu syssla med resten av den mörka tiden,innan det är dax att gå i ide.
Det blir till att lägga energin inomhus,storstäda,hänga framför datorn eller Tv.n,kanske engagera sig i någon fritids- verksamhet.

Jo växterna skall in i uterummet,det är något som är noga,vissa växter skall planteras om i större krukor och höstlökarna skall grävas ner,så där är lite att göra fortfarande.
Vårt Nektarin träd bar mycket frukt i år,glädjande eftersom det är bara ett år gammalt.
Vindruvorna blev det mest skit av,men det hade vi nog räknat ut,våren var lång och kall och klasarna fick för kort tid att utveckla sig på,men bättre tur nästa år.

Beduin tältet är inköpt,men jag gör mig inte besvär med att sätta upp det i år,det får vi vänta och glädja oss åt till nästa vår,spaljèn skall göras om,likaså dammen skall färdigställas.
Till den har jag köpt in nytt filter ny belysning,även en tre armad trädgårdslykta skall på plats.

Har även anmält oss till Förkväll dom sökte projekt till programmet,gör om hemma hos mig,men dom vill nog ha yngre familjer till sina projekt,annars hade det varit kul.

Annars har där inte hänt så mycket sedan vi kom hem från Tunisien,men min kära hustru abonerar på datorn varje morgon för att se om där dyker upp något billigt i solen,man skulle ha en väska stående färdig packad,för att snabbt kunna sticka i väg.

Mina kära besökare här på blogen,ni får vara nöjda för denna gången,glöm inte att klicka in på någon av länkarna,där kanske finns något som intresserar er,samtidigt tickar där ner en och annan dollar på mitt konto och det tackar jag för.
Det dröjer nog inte länge innan man sitter här igen.
Ha det bra var rädda om varann.

Ps; Gör inget som inte jag oxå skulle ha gjortPs;dagens ord
Posted by Picasa

Inga kommentarer: