torsdag 7 juli 2011

Onsdag och kvällen bjuder på Jazz på Stadsparks cafeét. . .

Man kan undra varför vi inte tog bussen i stället för bilen,då hade även jag kunnat svalka mig med något av det goa som erbjöds,kanske en stor stark.

Nu fick jag sitta där med en Ramlösa med krusbärs smak, medan Annelise frossade i rött.
Fotbollen är i gång,Sverige slog USA med 2-1, det är för sig glädjande.

Men vi två Annelise och jag tog oss till Stadsparken för att se på den nya Arena infarten och den nya restaurangen, visst ser det vackert ut, "Men". passar det till det övriga, det är frågan.

Kvällen var varm, vi slog oss ner på ute serveringen , här skulle det njutas av Jazzmusik i hög klass.
Gäster för kvällen var det mycket populära Danska Coverbandet Edisons, med en mycket framstående gitarist, som lirat med många av dom stora banden i Danmark,dom övriga gick inte av för hackor dom heller, Bas spelade min  namne Lindgreen, hade lagt till ett extra (e) för att på det sättet tala om att han inte kom från Sverige och var beblandad med mig. Bandet har gästat Stadsparkscafeèt tidigare och var väl kända av livsnjutarna runt borden.

Edisons bjöd verkligen på sig både vad det gällde Blues, som Jazz, låtar från sin egen CD, gitaristen framförde solo av guds nåde, själv har jag inte hört den klassen på länge. Medan gästerna tuggade i sig, vad Grillmästaren hade att bjuda på, sköljde ner med, både ett och två glas, flera hade nog konsumerat mer, själv satt jag där med min krusbärsdricka.

Tack för ert framträdande,välkommna till baka.
Nu till något helt annat som nog ingen gick miste om. . .
 I veckan drabbades vi av flera ordentliga skyfall, föregångna av tropisk värme, varför skulle vi komma undan.
Det spöar ner vatten från himmelen, på flera andra ställen, titta bara på Danmark, där förvandlades storstaden Köpenhamn, av det mest förödande regn som inte skådats i mana minne. Staden förvandlades till en kanalstad likt Venedig.

Själv fick vi så mycket, så man började gnälla både på den ena och den andra, vattnet stod decimeter högt ute i trädgården, sköljde bort jorden jag hade lagt till i rabatterna.
Tråkigt var det men vad är att göra, det var bara att börja om från början, i väg medbilen för att inhandla täckbark, tio säckar skall väl räcka för att hålla jorden på plats,  gräsmattan ny klippt börjar snart likna en golfgreen mot hur den såg ut tidigare.

Nu väntar vi bara på en annan form av väder, det är torsdag luften är kvalmig, det väntas in nya regnväder blandat med rejäl åska skriver dom i bladet, men solen den tittar ändå fram och påminner om att detta är en riktigt fin Svensk sommar.

Naturens underverk är underbara, ge er ut, fyll lungorna med frisk syrerik luft, nu går det sakta och säkert åt andra hållet.

Tack för mig
Njut

2 kommentarer:

Milottan sa...

Hej Stig och Annelise!
Kommer Ni ihåg mig, Milott, Nettes kompis i tonåren som också bodde på Offerkällan och vi konfirmerades ihop.
Det var en fin trädgård Ni har! Majbritt och Arne Kvant, mina älskade föräldrar är änglar nu, de dog för 10 år sedan. Deras stora trädgård var passionen. Jag ärvde huset och har fått ta över deras dröm med exotiska liv såsom tulpanträd och apträd m.m. . Inte lika grönfingrad som dem eller Ni dock. Jag var hos Nette igår och förstod var hon fått sina fingrar ifrån. Jag önskar Er allt gott och Ni är Er lika på bilden som jag minns Er.
Kram
Milott

Havemanden sa...

Tack Milott.
Visst mins vi dig, Nettes vänner glömer vi nog inte.Där hände alltid något. Där ströks byxor, sminkningarna tog lång tid.
Hart hört om dig genom Nette, du Maud, Pija, det är väl trevligt att ni kan träffas fortfarande.
Minns även din Mamma o ch pappa, det var tråkigt att dom gick bort så tidigt.
Ha det nu bra, lev livet, det gör vi.
Kram på dig
Stig och Annelise