onsdag 2 januari 2013

Så drog vi ur proppen som släckte ner för år 2012, sen säkrade vi upp för ny ekologisk energi och nya förutsättningar för år 2013. . .



GOTT NYTT ÅR 2013
Till la våra vänner var ni nu befinner er i världen.

2012 var ett år av både glädje och bedrövelse
bedrövelser i den mening, att alltinte gick den väg jag hade räknat med.
Ett år som nästan regnade bort, frånsett några osammanhängande soldagar. Hösten om vi nu skall kalla den så, blev till en kort snöig lite frostig period som kom ganska sent, men den töade bort ganska fort och vintern gjorde sitt inträde och över Jul och Nyår hade vi plusgrader som påminde om en för tidig vår och så även idag den första Januari 2013

Julen firade vi med familjen Röjnert,
mamma Nette pappa Jan och alla fyra barnen, samt Jans syster med familj, de flesta av gästerna presenterade sig med en ordentlig förkylning, så även vi. En seg sådan fast vi varit och fått våra sprutor.
Denna hälsning som vi fick i Julklapp förutom dom om gladde oss, har hållit oss i ryggläge de mesta av dagarna , så även Nyårshelgen.

Nu startar vi upp det nya året med friska förutsättningar,
Gratulationer kommer på FB eller via e-post, det på grund utav det ökade avståndet till gratulanterna.
Sedan blir det att planera vårens frö-sådd att inte att för glömma, skall gå in för några sorter bara, där ibland en som jag fått i pris från Chelsei i England,detta för att inte fylla hela Borgården med krukor.
Efter att ja nu har överskridit åttio års strecket, inte för att jag inte orkar, men för att börja trappa ner lite på mina engagemang här och där och i stället njuta av en skön sommar i solstolen med familjen, släkt och vänner.

Tomten i full gång med Julklappsutdelning.
Kanske någon som känner igen honom, inte helt obekant.
Här strax före Jul
tog vi farväl av en del vänner som skulle ner till Afghanistan föratt göra sin första eller sin andra eller tredje mission som freds-soldat, följer dagligen deras arbete på FB.

Höstens stor begivenheter,
var att båda grabbarna Röjnert nu i vuxen ålder har gått och förlovat sig, nu ser i fram emot ett snart giftermål, det brukar väl ligga runt ett år efter förlovningen.
Sen är där bara flickorna Röjnert kvar, men som jag ser det så lär det nog dröja innan det blir dax.

Nette och Jan åker snart ner till deras drömmål Thailand, dom älskar det stället/landet, trots den långa flygturen.
Själv hade jag, eller vi, inte klarat av en sådan lång flygresa, den får ligga på max 5-6 timmar.

Vi hoppar nog över vår vår-resa till öarna runt Medelhavet, vill nog hålla mig hemma när vårlökar och vårblommor visar sig i sin prakt, det är en riktig Kick-off  att se lökarna bryta igenom jordskorpan på våren.
Sen är där mycket annat som man skall färdigställa och som man vill ha lugn och ro med, så all blomning kommer som den skall.


Nu ser vi framför allt fram emot
att plocka ner all Julpynt, Julbelysningen som glatt våra grannar förhoppningsvis och återgå till vardagen.
Julmaten, resterna i alla fall har åkt i containern, sen har vi lovat varann att leva friskt och sunt i det nya året, hoppas ni avlagt samma löften, så ses vi kanske i spåret. (Inte på spåret).

Mitt tema inför det nya året blir, lev sunt, gör inte något som inte jag/vi oxå skulle ha gjort
Än en gång ett riktigt GOTT NYTT ÅR på er alla, även om det nya årtalet slutar på 13. . .







1 kommentar:

http://jeannette.rojnert.se/ sa...

Jag önskar er detsamma.
Massor av kärlek till er. Jag kommer i helgen och röjer. Och som du brukar säga så är det aldrig någon som skriver en kommentar. Jag gör det mellan varven men du har aldrig kommenterat på min blogg. Något att tänka på ;) ses snart krama kära mor.