lördag 9 augusti 2008

Nu stundar en ny resa till vår underbara ö Kreta. . .


Ja den längtar vi bara till så mycket !

Det blir en ny tur med våra vänner Berith och Bertil även denna gång går den till Kreta,
till ett ställe som ligger lite närmre Chania än tidigare, Daratso heter stället.
Har kanske kommit lite bortom verkligheten,lite långt till stranden,men det gynnar alltid någon.

Ser fram emot att få göra denna tur nu då vi snart närmar oss hösten,det blir ju en förlängning på sommaren.

Skall även denna gång se om jag inte kan få med mig hem några exklusiva växter, lökar eller annat intressant,jag har sett att dom får fram helt underbara Liljor där nere, kanske lyckas hitta dom inne i Saluhallen i Chania.

Blir väl att bada Pool denna gång, då där lär vara en bit till stranden, får se om jag lyckas lura med mig någon av de andra på strandpromenad,det lär ju även vara tid med äggkläckning av de små Sköldpaddorna och deras färd ut i havet och hopp om överlevnad.

Skulle även kunna tänka mig en spännande buss eller tåg resa upp till dom små byarna, lära lite av deras historia.

Mer om det när vi kommer hem.

Inga kommentarer: