onsdag 1 oktober 2008

Nu är hösten här, fyra veckor för tidigt. . .


Jo nog har hösten kommit tidigt i år,det kanske blir en lång sträng vinter trotts klimatförändringen.

Det blir till att rulla in krukorna med Medelhavsväxterna tidigt i år,det får inte bli som förra hösten då väntade jag för länge, ett par av växterna fick frost,det vill man inte vara med om,när man haft jobb med att dels transportera hem dom från Grekland,dels tager det lite tid för dom att etablera sig.

Nä det blir till att vara ute i god tid i år.

Vad som har hänt den senaste veckan eller dagarna är väl att man stallar in rensar verktygen, gräver ner lökar och lite annat smått o gott.
Har förnyat lite i rabatterna bl.a har jag grävt ner en Hibiskus på stam med en vacker rosa färg,en stor Rododendron har fått en plats i backen,efter att jag tog upp en buskmagnolia som jag krukat,får se hur den tar sig

Har även köpt in en stor vacker Afrikansk Acalea som jag har förälskat mig i,men den hamnar i kruka f.v.transport in i uterummet,där den får stå och ta igen sig.

Vad som sen händer i veckan,blir att hjälpa vårt barnbarn att flytta,dom flyttar bort från närområdet,har köpt hus i Trollenäs.
Så det blir att vänja sig att vara lite mer ensamma.
Men vi har ju vår äldsta dotter med familj runt hörnet,om det skulle knipa.

Ja det får vara bra för idag.
Ha det gött,gör inget som inte jag skulle ha gjort.

Inga kommentarer: