måndag 23 mars 2009

Nu äre jag ute ur grytet, nu kör vi. . .


Ja så har jag äntligen fått benen ur grytet, får väl se om vädret håller annars kryper jag väl in igen. det är segt med höst och vinter för en Skåning, här vet man inte om det skall vara, eller inte vara.

Hälsar er välkomna in i det nya året även om vi nu är inne i Mars månad, detta året ser ut till att kunna ge och få oss att uppleva lite av varje, det börjar ju bra med Finanskrisen, sen följer dom upp med neddragning av pensionen sen har vi det här med bonus ar, till dom som tidigare har så att det räcker, men inte skall dom vara med och dra sitt till stacken, nä då flyttar dom utomlands

Vidare blir vi drabbade av höjda hyror, dyrare att leva matenpriserna springer i höjden, elen blir allt dyrare, så fattigsverige är inte långt borta.

Våren kryper ju på oss sakta men säkert, men där ringer en varningsklocka allt som oftast att den inte är här än,varning för snö denna vecka.
Annelise min söta hustru och jag har suttit ute vid vårt uterum i lä för den kalla vinden och som vanligt tidigt på året få lite färg på vår gråbleka hud, innan vi packar för en tripp ner till Canarieöarna.

Det är väl något som många skulle vara väl unnat. men som av andra skäl får spara in för att kunna överleva, det känns som det även är dax för oss att dra in på resandet, vi får väl se framöver hur Alliansen med Reinfeldt i spetsen löser det för pensionärerna och barnfamiljerna.

Glömmer prata om vårat nyårslöften, haha, jo vi har lovat varann att leva sundare, dra ner på en feta maten, stoppa i oss nyttiga saker i stället, samt det bästa av allt att motionera, två varv runt området varje dag.

Familjerna Röjnert och dom mer lite vildare Lindgrenarna håller sig lugna, det är inte ofta man hör något av dom, har väl sitt att få ordning på.
Dom som är flitigast att höra av sig, är dom största grabbarna, Mikael kommer, om inte ofta så i alla fall hör han av sig, Patrick med familj tittar in allt som oftast, likaså hans grabbar, även om dom börjar bli stora nu.

Men när väl Solen och värmen är här och grillen är tänd så poppar där säkert upp någon.
Nu får vi se hur flittig man blir med att blogga under året.
Ha det gott, gör inget som inte jag oxå skulle ha gjort.

Ps; glöm inte att läsa mina annonser på bloggen, det ger lite klirr i kassan, Tack. . .
<div>Ja snacka om att inte få besök: Vår äldsta dotter Jeannette kom precis när jag satte punkt i bloggen.

Inga kommentarer: