måndag 3 augusti 2009

Sommar-sommar.sommar- det är dans i eller vart du vill. . .




Dansa dansa dansa som vårt lilla underverk Felisia 13 månader säger och svänger på höften.

Visst är det en underbar sommar vi haft i år,sköna dagar,långa varma kvällar att njuta

Det är väl inte utan att man förnöjtsamt kan gå höstmånaderna tillmötes.

Vad har hänt sedan sist,kanske en nyfiken undran!

Mest har det varit att slappa ute i borggården tillsammans med frugan.
En hel del öl(3,5)Carlsberg har avdunstat,så det är bara tomburkar kvar.
Besök har vi haft av barnbarns-barnen,tätt har det också varit av våra bästisar Bebbe o Berra.

Fiskat har vi gjort,Sebbe 14 år äldst i barnaskaran och jag,vi törnade till ute hos brorsan i Rögle dammar,han är fiskevakt där.
Nä vi fick inte något denna gång heller,trots att öringarna slog runt om fötterna på oss,så fisk var där.

Grabbarna Jonathan och Hampus har varit på kollo och nyss hemkomna,hoppas dom haft det trevligt,det får vi höra av dom senare.

Sen bär det av till Turkiet med deras mamma och systerfamiljen på en veckas solsemester,precis som inte solen har räckt till här hemma,men det är alltid kul att komma väck hemifrån.

Äldsta dottern Jeanette lämnar familjen hemma och drar till Creta med en väninna för en vecka,den sista på deras semester.

Själv åker vi ner till Creta(vår älsklingsö)den 3:je september tillsammans med Bebbe o Berra.
Ursäkta Jan att vi sviker dig på din stora dag du blir ju 55 år ung,men där är ju många födelsedagar kvar att fira,så lugn.
Får väl se om där blir till att leta eller komma över några nya växte att ta med hem och vårda över vinterhalvåret.

Måste berätta om en händelse som jag var delaktig i,grannens grabb Elias 4 år var inne och hälsade på oss,ville att han skulle få vara med och mata våra fiskar i dammen,hade varnat honom om att vara försiktig.
Men vad händer!
Jo både han och jag ramlade i,han först och jag ovanpå,stackare,ordentligt snopen och genomvåta kom vi upp.

Fick förklara för hans mamma vad som hade hänt,därefter så satte jag igång att säkra den delen till dammen,så nu skall vi inte göra fler djupdyk där mer.

Där har inte hänt mycket mer och varför skulle där göra det,då blir man ju störd i vilstolen.

Glöm inte att dansa, var och hur och när ni gör det är upp till er själva.

Jag hörde på Dansk tv. Brudgummen sa till bruden,Jag älskar att älska dig.

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag tycker det låter som det hänt en hel del =)
Ha det gott i sommarvärmen