torsdag 24 september 2009

HÖSTEN är i antågande, eller har jag fel ?.




Nog känns det som att hösten är på väg,även om man kan se solen lysa upp lite på eftermiddagarna.
Det är väl bra om den smyger sig på så sakteliga,så man slipper att rusa efter vinterplaggen med en gång.


Det är inte utan att man i lugn och ro kan planlägga hur det skall se ut i rabatterna nästa år, visst har man sina önskemål,om bara plånboken tillåter det.
Har klippt och rensat,planterat ett par Klematis,lökarna skall i jorden.

Det har dykt upp någon sjukdom på vissa av mina växter,var ute på Flyinge Plantshop och fick goda råd om vad jag skulle företa mig,för att dom skulle visa sig i sin prakt till våren,så vi får se vad de råden blir till.

Sen har jag förhoppningsvis gjort mitt sista dopp för i år,även om det bara var i dammen,men det var inte så kallt som jag trodde det skulle vara, det blev till en bra stund där för att klippa rent och rensa bort lite av växtligheten,samt göra plats för lite nytt.

Fiskarna blir allt färre,under tiden jag rensade i buskaget så hittade jag en väl intorkad Japansk Koj ligga där,det var den tredje i år,tråkigt på så vackra fiskar.
Får kanske övergå till att ha dammen som en prydnadsdamm med växter i stället.

Det blommar som aldrig för i LKFs bostadsområden hyresgästerna satsar på att göra sina uteplatser vackra och trivsamma,likaså gör Bostadsbolaget,har även varit ute och tittat på olika områden,och det är en fröjd för ögat,att se hur mycket hyresgästerna själv lägger ner på sina uteplatser.

Hoppas att ni alla har det bra och att även ni trivs med hösten.

Dagens ord.Carpe Diem

Inga kommentarer: