måndag 15 september 2008

Ett bra boende hittar ni i bostadsområdet Fornborgen.-Men inget är så bra att man inte kan göra det bättre. . .



Måndag idag,förmiddagen fördrev jag med att gå runt i området med ansvarige Områdeschefen från LKF.Mats Nidemar.
Meningen med rundan var att se vad man kan åstadkomma,för en bättre trivsel och gemenskap i området.

Vi bor nu i området på åttonde året,tiden rinner iväg,intresset att engagera mig har jag med mig från Sankt Hans gränd,där vi bodde i 32 år,där jag var delaktig i förnyelse och växtligheten.

Trivs gör vi riktigt bra här,saknaden av grannsämjan/gemenskapen saknar vi naturligtvis,de är inte många av grannarna man man ser eller träffar på när man är ute och går i området.

Varför jag började engagera mig här ute, var väl för att jag tyckte det var för mycket stora bara gräsytor,där behövdes lite träd och buskar här och var, och så blev det.
Ställde även upp med att hjälpa vaktmästare att beskära buskar och träd,kanske fick han ett och annat tips på vägen med.

Jag har under åren även framfört synpunkter på saker som borde åtgärdas,det har ju föranlett att jag fått bra kontakt med Mats Nidemar och FA:n Jan Hansson.
Båda är lyhörda för vad hyresgästerna har för önskemål,vilket även kan bidra till bättre samhörighet bland grannarna.

Där har hänt en el del och mycket nytt kommer att hända de närmsta åren i området.
Förslag har lagts fram om att ändra en del av entrè-rabatterna,där har tagits bort en del träd,nya trä av typ Magnolieträd har börjat planterats in.

Visst finns där hyresgäster som har skapat sin egen trivsel, flera hänger kanske på.

Lekplatserna skall ses över,kanske lite nya lekredskap kommer på plats.
Förslag har även lagts fram om att försköna infarten till området,med nya planteringar,vissa staket skall plockas ner,hastigheten upp längs infarten bör sänkas till 15 km,hastigheten är lite för hög nu.

Så förhoppningsvis så händer detta under år 2009,troligtvis så kommer en del av arbetet kanske redan påbörjas i år.

Inga kommentarer: