måndag 2 maj 2011

Nu är våren här, Solen och värmen får gärna stanna länge, Vintern har varit seg den får vi gärna glömma bort. . .

Välkomna till min blog,hoppas ni har hunnit glädjas åt det fina vårvädret vi haft en tid nu.
Det har verkligen lurat ut många i naturen,få andas in syre i dom tilltäppta lungorna efter vinterns syrebrist.

Nu har vi firat av både Valborg, Kungens födelse dag,nu är han  uppe i pensionsåldern, men han föredrar att jobba vidare. Hade jag varit i hans kläder hade jag avgått och låtit vår söta Viktoria ta över.
Valborgs afton var ganska småkylig,vilket påminde om att det kan smälla till med några grader åt  det felande hållet. Men det tog inte luften av alla de 20-25000 pers, som samlat sig i Stadsparken för att supa till och skita ner den park som håller på att snygg as till inför sitt 100 års jubileum.

Första Maj, arbetare dagen som dom kallade den för, den har väl blivit till vad den är.
Det är inte många som känner för partiet,efter all den turbolens som varit den sista perioden, men det ser ut till att reda upp sig med en ny tyngd i toppen. Demonstrationstågen landet runt har glesnat betydligt.

Nu till våren, ja och vilken vår det varit sen efter den svinkalla vintern. Kung Bore gick hårt åt mina växter. Den långa Vintern gjorde att jag fördrev tiden i mitt ide med att jag fördrev tiden med att sitta framför datorn.
Knöt många nya kontakter och fick många nya vänner, märkligt nog mest den kvinnliga fägringen.
Här dök upp min avdöde svåger döttrar på Grönland, har haft mycket kontakt med den äldre dottern Lone på FB. Lone har berättat lite hur dom lever, Mette den yngsta bedriver mycket sport, var med i Artic race en längre skidtur.

Trädgården har smällt till ordentligt i värmen, Magnoliorna dom som blev kvar efter kölden, har verkligen bjudit på sin skönhet. Detta har väl gjort att jag blivit dragen till plantskolorna för att hitta något nytt och tåligt, bland Vårens nyheter.

Själv har vi varit hundvakt till Patrick och Lindas lilla Rotweiler valp endast 13 veckor, det blev till många långa runder i området för att hjälpa den att bli rumsren, det behövdes för att få upp tempot.
Detta medan Matte och Husse med flickorna åkte till La Landia i Danmark för att barnen skulle få härja sig trötta i vattnet.

Så var det bröllopet i England, vilken pompa och ståt det skall till för att dom kungliga skall ingå i det
äkta ståndet. nu får vi se hur länge det äktenskapet varar.
Men det tullar väl inte så mycket på Drottningens sparkassa, det blir väl att ta ifrån  det allmänna.

Åter till trädgården;
Blev till att lägga sig ner på marken för att klippa ner alla mina Lavendel buskar lyfta fram de Akaleijor som har tittat upp och som skall ge glädje med sina vackra färger.
Väl färdig kom molnen smygande från nordväst, det tydde till att det nog skulle bli regn, tack för det jag som skvätt ut så mycket vatten tidigare på dagen. Jo mycket riktigt nu strilar det ner vår regnet känns skönt, nu blir det till att krypa in framför TV.n för att lyssna till Lunds Studensångare sjunga in våren bland Lundagårds många vackra Magnolier, en park mitt i centrala Lund.
Kvällen fortsätter framför TV.n med att följa upp Trädgårdstoppen, här visar man upp kunskap och många vackra trädgårdar, följt av Annelises favo program Morden I Midsommer.Klockan tickar nu mot nattedax, det är en dag i morgon.

Summering;
Nu blir det inte mer denna gång, raderna jag plitat ner här, har jag suttit ute under mitt nya tält medan  spolen bränner växterna. Ha det nu bra alla Ni var Ni nu befinner er på Grönland, eller i Danmark eller någonstans i vårt vackra land Sverige.




1 kommentar:

http://jeannette.rojnert.se/ sa...

Vad fin din blogg har blivit ;) hälsa moren